wtorek, 26 stycznia 2016

Liebster Blog Award!

Dzisiaj nie przybywam do Was z kolejnym rozdziałem (spokojnie, pisze się, pisze), ale za to zostałam nominowana do Liebster Blog Award i to aż 3 razy, za co szalenie się cieszę i bardzo dziękuję blogerkom, które mnie nominowały, czyli Yoo 9622Zuzmenka oraz love dream!
W ramach przypomnienia: nominacja do Liebster Blog Award jest nominacją przyznawaną blogerom przez innych blogerów. Po otrzymaniu wyróżnienia należy odpowiedzieć na pytania, które postawiła osoba przyznająca Ci wyróżnienie. Następnie Ty nominujesz kolejne blogi oraz stawiasz pytania. Nie można jednak nominować osoby, od której otrzymało się wyróżnienie.
Tak więc nie przeciągając, zacznę od nominacji przyznanej od Yoo 9622:

1. Ulubiony zespół?
Nie mam tego jedynego, ulubionego zespołu, ale często słucham Imagine Dragons, Bastille, Coldplay oraz Little Mix.

2. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?
Po przeczytaniu "Kosogłosa" zaczęłam pisać dalsze losy Katniss i Peety wyłącznie dla siebie, w przekonaniu, że nie ujrzą one światła dziennego, ale po którymś rozdziale zapytałam samą siebie: "W sumie dlaczego nie? I tak nie mam nic do stracenia." Wtedy założyłam bloga i zaczęłam publikować na nim wcześniej napisane rozdziały fanfiction. Chciałam się podzielić moją dalszą historią Nieszczęśliwych Kochanków z Dwunastego Dystryktu z innymi trybutami, którzy podobnie jak ja czuli lekki niedosyt po ostatniej części trylogii.

3. Jakie jest twoje ulubione zwierzę?
Z racji, że w domu mam dwa koty i są one całym moim światem, wybieram właśnie te czworonogi. Kiedyś na pewno napisałabym, że psy, które od dawna chciałam mieć, lecz jeszcze się tego nie doczekałam. Dzisiaj natomiast nie ma dla mnie nic lepszego, niż przesiadywanie z książką w długie zimowe wieczory pod ciepłym kocykiem z mruczącym kotkiem na kolanach :3

4. Jaki jest twój ulubiony kolor?
Czarny i niebieski oraz też taki ciemny fiolet.

5. Jaka jest twoja ulubiona piosenka?
Moje ulubione piosenki zmieniają się z dnia na dzień, ale ostatnio zakochałam się w "Secret Love Song"- Little Mix. Uwielbiam także utwory z soundtracku do "Igrzysk Śmierci", a mianowicie "Safe & Sound"- Taylor Swift oraz "Atlas"- Coldplay.

6. Co skłoniło cię do pisania?
Jak już pisałam w punkcie 2. zaczęłam pisać dalsze losy Katniss i Peety po przeczytaniu "Kosogłosa", po którym czułam lekki niedosyt. Miałam wtedy ogromnego kaca książkowego, z którego nie mogłam się otrząsnąć. Jeszcze nigdy nie przeżywałam tak żadnej innej przeczytanej przeze mnie książki. Płakałam w poduszkę prawie przez całą noc i zastanawiałam się, jak dalej potoczyło się życie bohaterów. To pytanie dręczyło mnie bardzo długo, więc po paru dniach zaczęły kiełkować w mojej głowie zarysy odpowiedzi. Później zdecydowałam się przelać je na papier, a może raczej do komputera :')

7. Jaka jest twoja ulubiona książka?
Zdecydowanie "W pierścieniu ognia" *-*

8. Jesteś optymistką, pesymistką czy realistką?
Optymistką. Zawsze podnosiłam wszystkich na duchu i wierzyłam, że może być lepiej.

9. Jakie jest twoje ulubione polskie miasto?
Kraków.

10. Jaki jest twój ulubiony aktor/aktorka?
Aktor- Josh Hutcherson.
Aktorka- Jennifer Lawrence.
*och, kto by się spodziewał*

11. Jakich typów ludzi nie lubisz?
Nie lubię egoistów, którzy myślą tylko i wyłącznie o sobie. Osób, które uważają się za lepsze od innych pod względem majątkowym, ubraniowym czy Bóg wie pod jakim jeszcze. Nie cierpię natrętów, którzy za bardzo się narzucają, fałszywych ludzi, którzy raz Cię przytulą, opowiadają same "ochy i achy" pod twoim adresem, a za plecami obrabiają dupę, a także nie lubię takich, którzy przysłowiowo skaczą z kwiatka na kwiatek. Pewnie znalazłoby się jeszcze więcej typów ludzi, za którymi nie przepadam.

Teraz pytania od Zuzmenka:

1. Gdybyś mogła znaleźć się w dowolnym książkowym świecie, jaką książkę byś wybrała?
Tutaj na pewno nie odpowiem, że "Igrzyska Śmierci", chociaż gdyby było już po rewolucji, to kto wie? Ale nie, na pewno chciałabym przenieść się do świata z "Harry'ego Pottera". Wiecie, magia, szkoła bez matematyki i innych mugolskich przedmiotów, fantastyczne stworzenia, czego chcieć więcej? :3

2. Ulubiony cytat?
I tym pytaniem mnie zabiłaś ;-;
Nie mam ulubionego, bo zwyczajnie jak zwykle nie potrafię zdecydować się na tylko jeden, ale przytoczę jeden z moich ulubionych cytatów:
"-Co jest?- pytam.
-Szkoda, że nie możemy zatrzymać tej chwili, tu i teraz, żeby żyć w niej na zawsze- wzdycha (...).
-W porządku- odpowiadam krótko.
Kiedy mówi, słyszę w jego głosie uśmiech.
-Więc mogłabyś na to pozwolić?
-Mogłabym." ~"W pierścieniu ognia" 

3. Książka, od której rozpoczęła się przygoda z czytaniem?
Pewnie była jakaś lektura z podstawówki, typu "Przygody Filonka bez ogonka", czy coś w tym stylu, ale nałogowo zaczęłam czytać, kiedy sięgnęłam po pierwszą część "Harry'ego Pottera".

4. Ulubiony blog?
O matko, nie mam ulubionego bloga, naprawdę. Czytam blogi jedynie z fanfictions, inne mnie nie interesują. Nie potrafię wybrać tego jedynego opowiadania, bo naprawdę wiele zawładnęło moim sercem.

5. Jak myślisz, jaka książka wpłynęła na twój charakter?
Na pewno dużo wpłynęła na mnie trylogia "Igrzyska Śmierci" (co ja poradzę, że mam na jej punkcie obsesję?). Mogę chyba uznać, że po jej przeczytaniu stałam się, tak jakby dojrzalsza. Zaczęłam inaczej patrzeć na świat.

6. Ulubiony zimowy sport?
Nie uprawiam jako tako zimowych sportów, ale wybieram łyżwiarstwo :)

7. Gdybyś mogła całkowicie zapomnieć wydarzenia jednej z książek i przeczytać ją jeszcze raz, od nowa poznając fabułę, zrobiłabyś to? Jeśli tak, jaka byłaby to książka?
Żadnej książki nie czytało mi się tak dobrze, jak Igrzysk. Oddałabym wszystko, by móc jeszcze raz stopniowo zakochiwać się w tej pięknej historii i od nowa tak bardzo ją przeżywać, jak za pierwszym razem.

8. Najlepsza ekranizacja książki?
"W pierścieniu ognia" i przepraszam, że każda moja odpowiedź musi być związana z Igrzyskami, ale po prostu innej nie mogę dać ;-; No, dobra jeszcze drugą świetną ekranizacją jest "Gwiazd naszych wina" i... pozostałe części Igrzysk :')

9. Najgorsza ekranizacja książki?
Nie mam takiej, ale słyszałam, że "Próby ognia" były porażką, jeśli chodzi o ekranizację, której osobiście ani nie oglądałam, ani nie czytałam.

10. Najlepszy dzień w życiu?
4 listopada 2015 roku. Nie będę za bardzo się rozpisywać, napomnę tylko, że pojechałam tego dnia do Berlina na światową premierę "Kosogłosa cz. 2" i stałam przy samych barierkach, dzięki czemu miałam aktorów na wyciągnięcie ręki i zdobyłam autografy Josh'a Hutchersona, Jeny Malone, Liama Hemswortha, Elizabeth Banks oraz Natalie Dormer, z którą zrobiłam sobie także zdjęcie. Nigdy nie byłam tak szczęśliwa, jak w tym właśnie dniu, bo spełniłam swoje największe marzenie, które mogłam zrealizować tylko ten jeden raz.

11. Najzabawniejsze wydarzenie z dzieciństwa?
Teraz żadne jako tako zabawne wydarzenie nie chce mi przyjść do głowy, więc przepraszam, ale nic nie wymyślę ;-;

Uff, nominacja od Zuzmenka odhaczona, więc teraz ostatnia od love dream:

1. Twardo stąpasz po ziemi, czy raczej chodzisz z głową w chmurach?
Staram się więcej czasu przesiadywać na ziemi, ale jednak ogromna ze mnie marzycielka, więc nieuchronne jest to, że zawsze będę wracała myślami ponad chmury.

2. Do którego z książkowych światów chcesz należeć?
Podobne pytanie dostałam od Zuzmenki w punkcie pierwszym, więc odpowiem tylko, że "Harry Potter". Reszta opisana jest właśnie w tamtym pytaniu :)

3. Masz jakieś lęki? Jakie?
Raczej takowych nie mam, jedynie bardzo boję się samotności i jestem chorobliwie nieśmiała, więc boję się opinii innych ludzi.

4. Czego najbardziej na świecie nienawidzisz?
Niesprawiedliwości, nienawiści, bo czy nie żyło nam by się lepiej, gdyby wszyscy byli zgodni i nie powodowali przykładowo zamachów, w których giną przypadkowi, niewinni ludzie?
Nienawidzę też szkoły, ale cii...

5. Przyznaj się... chcesz patatajac na jednorożcu?
A kto by nie chciał? *-*

6. Jaki jest twój ulubiony gatunek muzyczny?
Słucham głównie popu, ale także hip- hopu oraz muzyki elektronicznej :)

7. Uważasz, że jesteś dziwnym człowiekiem?
Ze względu, że należę do wielu fandomów, czytam nałogowo naprawdę dużo książek, które niszczą moją psychikę i jestem typową fangirl, to tak :')

8. Kochasz marzyc
Oj, tak i to bardzo. Dzięki temu mogę na chwilę oderwać się od tego mojego monotonnego, szarego życia i zagłębić się w to lepsze, przeze mnie wymarzone.

9. Jak wiele marzeń udało ci się już spełnić?
Udało mi się już spełnić dokładnie dwa marzenia i to w ciągu jednego roku. Pierwsze spełniłam 24 lutego w 2015 roku, będąc na koncercie Katy Perry w Krakowie. Tak, Katy jest jedną z moich idolek, którą kocham nad życie.
Drugie spełnione marzenie opisałam w 10 pytaniu od Zuzmenki, a była to światowa premiera "Kosogłosa cz. 2" w Berlinie, gdzie widziałam wszystkich aktorów, którzy zagrali w ekranizacjach "Igrzysk Śmierci" i zdobyłam nawet kilka autografów oraz zdjęć. Przyznam, że sporo się natrudziłam, by spełnić to marzenie, ale było warto zobaczyć swoich idoli na żywo, tym bardziej, że taka szansa już więcej zapewne się nie powtórzy. Nigdy jeszcze nie byłam tak szczęśliwa, jak w tym dniu.

10. Co najbardziej na świecie kochasz?
No, jak to, co? Książki, rzecz jasna :')
Kocham też moją rodzinę, Igrzyska, moich idoli, którym tak dużo zawdzięczam, kocham pisać, aha, no i kocham też Josh'a Hutchersona :3

11. Czy uważasz, że pytania, które Ci zadaję są dziwne? 
Zważając na moją popapraną osobowość, to mogę spokojnie przyznać, że wcale nie są dziwne :')

Jeszcze raz z całego serca dziękuję, za te trzy nominacje, które naprawdę wiele dla mnie znaczą!

A więc tutaj moje nominacje:
Julia Mellark 
Martyna Bornikowska 
Rue Alison
Niezgodny Kosogłos
Dolly

Pytania:
1. Ulubiony pairing książkowy?
2. Często zdarza Ci się fangirlować w miejscu publicznym? Jeśli tak, to czym się objawiają się takie ataki fangirlingu?
3. Jeśli mogłabyś zmienić bieg wydarzeń w wybranej książce, jaka byłaby to książka, jakie wydarzenie i dlaczego akurat to?
4. Wolisz oglądać film z napisami, dubbingiem czy z lektorem?
5. Gdyby istniała możliwość przywrócenia do życia trzech książkowych bohaterów, kogo byś wybrała i dlaczego?
6. Ulubiony wokalista?
7. Często masz kaca książkowego? Po każdej książce, czy tylko po wybranych? Po jakiej książce miałaś największego kaca?
8. Ulubiona scena z filmu?
9. Najlepsze wydarzenie z 2015 roku?
10. Wymieniłabyś wszystkich swoich książkowych mężów i przypisała do nich jedną cechę, która najbardziej Ci się w nich podoba?
11. Do jakich fandomów należysz i który był tym pierwszym?

Stay Alive!
K. G.


2 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za nominację! :D
    Dzisiaj pojawią się odpowiedzi. ^^ :)
    PiŻW! :D (Chyba jeszcze tego u Ciebie nie pisałam, więc wytłumaczę- Pozdrawiam i Życzę Weny. :D)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również nominuje Cię do LBA http://igrzyskaoczamipeetymellarka.blogspot.com/2016/01/hejka-przepraszam-ze-mnie-tak-dugo-nie.html

    OdpowiedzUsuń

Jeśli możesz, zostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Z uśmiechem przyjmuję nawet szczerą krytykę. Nie nalegam, ale to niewyobrażalnie motywuje do dalszej pracy :)